21a Jornada del Llibre Ebrenc · 1a taula · Tema: «Les biblioteques, un agent clau per frenar la desinformació»
24/05/2024 de 10:00 a 11:00 h
Tradicionalment, els bibliotecaris s’han considerat experts en la cerca, recuperació i gestió de la informació. Però en aquesta era digital, on circulen informacions errònies, falses o malintencionades, el seu paper esdevé encara més essencial.
En aquesta sessió s’abordarà què és la desinformació, el seu impacte, com verificar les fonts i, sobretot, com les biblioteques poden actuar com a agents clau per combatre-la.
A càrrec de Nereida Carrillo i Marta Montagut, periodistes i membres de l’Associació Learn to Check. Moderada per Maria Josep Clua, directora de la Biblioteca Comarcal de Móra d’Ebre.
A continuació, les biblioteques públiques ebrenques assistents podran adquirir les novetats de la literatura ebrenca. Activitat amb el suport del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya.
