Móra d’Ebre, 20 d’abril de 2026
Acompanyat de Rubén Biarnés, alcalde de Móra d’Ebre, Daniel Recasens, regidor de Cultura de Reus, Javier Amela, tinent-alcalde de Morella i Isel Monclús, regidor de Cultura de Calaceit, el director de Litterarum 2026, el valencià Lluís-Xavier Flores, ha presentat avui dilluns al Teatre La Llanterna de Móra d’Ebre, la programació d’esta Fira en les tres subseus d’enguany.
Litterarum, marca que engloba la Fira d’Espectacles Literaris en català i aranés, itambé la 23a Fira del Llibre Ebrenc de Móra d’Ebre, ofereix en esta 19a edició com a fira escènica una programació artística que arriba tant a tres subseus, Morella (els Ports, País Valencià), Calaceit (Matarranya, Aragó) i Reus (Baix Camp, Catalunya) com a la localitat central, Móra d’Ebre. A més a més, enguany s’han programat dos petits actes literaris a Tortosa i a Tivenys.

Els representants de Morella, Calaceit i Reus han ressaltat que la Fira d’espectacles literaris arribe per mitjà d’espectacles, exposicions i presentació de publicacions a les seues localitats, pròximes a Móra d’Ebre, i concretament, que es faça present a l’Aragó, el País Valencià i s’amplie al sud de Catalunya. Recasens, de Reus, ha agraït al director i a l’alcalde de Móra d’Ebre “esta visió territorial, integradora i necessària, com un dels grans trets definitoris d’una fira que difon la llengua i literatura comunes en tots els territoris catalanoparlants en pla d’igualtat“, i Amela i Monclús han coincidit a mostrar el suport a acollir actes de Litterarum a Morella i Calaceit, “perquè reforcen les seues polítiques culturals i aposta per les fires literàries“.
La 19a Fira Litterarum començarà les activitats oficials este dijous 30 d’abril a Morella, en què s’ha previst l’actuació del cantautor valencià Vicent Torrent (Al Tall). Li seguirà Calaceit, que el dissabte 16 de maig viurà la seua jornada central amb una trobada de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana i l’actuació de la cantautora Claudia Crabuzza de l’Alguer (Itàlia), i el dijous 21 de maig arribarà a Reus, on la companyia mallorquina La Fornal presentarà l’obra “Llompart, una vida, una herència”.En les tres localitats, s’han previst presentacions de llibres i inauguració d’exposicions sobre escriptors i cantautors en català/valencià.
Flores ha destacat “la transcedència que administracions de tot l’àmbit lingüístic catalanovalencià s’unisquen en una fira que agermana a tota la Catalanofonia i que possibilita que localitats petites i mitjanes gaudisquen, per exemple, de produccions vingudes de l’Alguer, Andorra o la Catalunya Nord”. Així mateix, Biarnés, ha remarcat “l’ampliació de patrocinadors de la Fira amb nous ajuntaments i la seua internacionalització amb la incorporació enguany del Govern d’Andorra”.
A Móra d’Ebre, els actes de Litterarum 2026, concretament de la 19a Fira d’Espectacles i de la 23a Fira del Llibre Ebrenc, s’iniciaran el dimecres 27 de maig i duraran fins el diumenge 31.

